نمایش 1–12 از 20 نتیجه

امروزه افرادی که قصد خرید فرش دستبافت تبریز را دارند مطمئنا اسم طرح خطیبی را زیاد می شنوند ، در این قسمت قصد داریم با معرفی یکی از معروف ترین طرح های فرش دستبافت تبریز در خدمت شما باشیم . طرح خطیبی که توسط طراح معروف تبریزی به اسم استاد خطیبی به قلم آورده شده چندین دهه میباشد که سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است .

دلایل بسیار مختلفی می توانیم برای محبوبیت طرح خطیبی برای شما بازگو کنیم که در این راستا سعی کردیم اصلی ترین دلیل ها را بیان کنیم. در ادامه با بازار فرش باما همراه باشید تا هر آنچه لازم است در رابطه با فرش های دستباف خطیبی تبریز بدانید را خدمت شما توضیح دهیم.

قدرت فرش خطیبی

اگه از اون دسته افرادی هستید که علاقه به طرح های پرگل و شلوغ هستید طرح خطیبی بهترین انتخابی میباشد که میتوانید داشته باشید ! البته خطیبی هایی میتوانیم در بازار فرش تبریز مشاهده کنیم که نسبتا آرام و خلوت هستند ولی با این حال باز از تعدادی طرح های دیگر موجود پرگل تر نمایان می شوند .

قلم طرح خطیبی در تمام بخش های فرش دستباف تماما پرقدرت عمل کرده ؛ از لچک و حاشیه فرش گرفته تا کلاله و ترنج فرش که این نشان از تبهر استاد خطیبی میباشد . فرش خطیبی تبریز علاوه بر طرح قدرتمند در بخش های متنوعی تنوع زیادی دارد که در ادامه این محتوا به آن اشاره میکنیم .

تنوع فرش خطیبی

طرح خطیبی تبریز تنوع زیادی بین فرش های دستباف تبریز دارد چه از لحاظ رنگ چه از لحاظ رج و اصطلاحات فنی و … که برای اثبات این امر در این راستا چندین تیتر در مورد طرح خطیبی تبریز برایتان بازگو می کنیم. لازم به ذکر است ما در مجموعه مرکز خرید فرش دستباف تبریز به عنوان یکی از قدیمی ترین ها سعی کرده ایم انواع مدل ها با نقش های مختلف را جهت ارائه به مشتریان عزیز موجود داشته باشیم.

فرش خطیبی در رج های مختلف

برای مثال میتوانیم طرح خطیبی را در سی رج ، چهل رج و .. بیابیم ! حتی در رج های بسیار پر تراکم طرح خطیبی آوازهی بسیار زیادی به خود دارد ! خیلی سخت می توان طرحی را یافت که از کمترین رج تا بیشترین رج بافته شود ، البته حائز اهمیت است که بدانیم طرح خطیبی یک طرح خاص و منحصر به فرد نمی باشد بلکه این استاد قلم های زیادی در بازار فرش دستباف آفریده که در تمام رده

های تراکمی فرش می توان بالای چندین قلم خطیبی با تنوع طرحی یافت !

فرش خطیبی در اندازه های متنوع

دیگر قسمت طرح خطیبی تنوع در اندازه میباشد ؛ این نقشه در اندازه های متنوعی بافته و عرضه میشود ، مانند زرع و نیم خطیبی ، قالیچه خطیبی تا بزرگترین ابعادی که یک فرش دستباف میتواند داشته باشد . این تنوع در ابعاد فرش میتواند به افرادی که مستعد این هستند که فرش های منزل خود را به گونه ای ست نمایند که شباهت بالایی داشته باشند باید از طرح خطیبی استفاده کنند ! چونکه در تمامی ابعاد بافته میشود .

طرح خطیبی تبریز با رنگهای متنوع

طرح خطیبی علاوه موارد یاد شده در رنگ آمیزی نیز با قدرت چشمگیری عمل کرده است . فرش دستبافت علاوه بر طرح زیبا باید رنگ دلنشینی داشته باشد ، زیرا که در اولین وهلهی رویت فرش دستباف رنگ به صورت غیر ارادی تاثیر بسیار بالایی در انتخاب فرش دارد .

فرش خطیبی تبریز در رنگبندی های متنوعی تولید و عرضه میشود که میتوان در رنگ متن کرم ، سرمهای ، فیروزه و .. در بازار یافت ، علاوه بر رنگ متن فرش میتوان به رنگهای حاشیه فرش نیز اشاره کرد که طرح خطیبی در رنگبندی حاشیه نیز عکس العمل به جایی دارد که با رنگ های فیروزه ، پیازی ، شکلاتی و .. بافته میشود .

استاد خطیبی با در آمیختن رنگ های بسیار استادانه و خاص در کنار هم اثر های بسیار ارزشمندی به وجود می آورد که مهارت بالایی در ترکیب رنگ فرش دستباف نیاز دارد تا شخص طراح بتواند بر اساس سلیقه های مختلف فرش دستبافت مورد تایید همگان را به وجود آورد .

چرا فرش خطیبی تهیه کنیم ؟

فرش دستباف تبریز با تاریخچه ی بسیار قدمتی در گذشته و حال به تمام مردم جهان نشان داده است که حرفی برای گفتن دارد ! از گره و کیفیت مصالح و بافت گرفته تا طرح و نقش !

از گذشته تا به امروز طرح های بسیار متنوعی در فرش دست باف تبریز شاهد بودیم ، که هر فرش طرح تبریز در دوران خود به تاریخ پیوسته است ؛ طرح های جدیدتر جای طرح ها و نقشه های قدیمی تر را به خود گرفته اند ولی در این عرصه بازار فرش ، طرح خطیبی به دلیل داشتن قلمهای شاخص ، رنگ های متنوع ، رج های مختلف و .. قدیمی نمیشود !

هر ساله شاهد نگارش و ویرایش طرح خطیبی هستیم به عینیت می تواینم ببینیم که فرش خطیبی در بین مردم و بازاریان جایگاه خود را یافته و دوستاران فرش دستباف علاقه خود را به فرش خطیبی نشان میدهند و علاقه ای به تعویض این طرح با نقش های دیگر ندارند .

پس خریداران فرش خطیبی با خیالی راحت تر می توانند طرح خطیبی را تهیه نمایند زیرا که به این زودی ها قرار نیست فرش های منزلشان قدیمی شوند .

ابریشم فرش خطیبی

در فرش دستباف تبریز ابریشم یکی از متریال ها و مصالحی می باشد که در بافت فرش بسیار تاثیر میگذارد.

فرش دستبافت خطیبی در تمامی اندازه و رج ها تمام سعی خود را کرده است که ابریشم به کار بگیرد تا فرش های چشمگیری را عرضه کند . طرح دستبافت خطیبی با ارائه فرش هایی از قبیل گل ابریشم ، حاشیه ابریشم ، متن ابریشم ، چله ابریشم قدرت خود را به تمام فرش دوستان نمایان میسازد .

به نحوی که در رج های بالاتر شاهد این هستیم که می تواند طرح خطیبی بالای ۹۰ درصد ابریشم داشته باشد و میتوانیم از طرف دیگر شاهد این باشیم

که خطیبی سی رج گل ابریشم میباشد و عموما در گل های کوچکتر و بعضی قسمت های فرش از مصالح ابریشم استفاده میشود.

خطیبی چهل رج هم در این راستا میتواند در قالب های گل ابریشم و حاشیه و چله ابریشم ظاهر شود ، ولی عموما فرش فرش خطیبی ۴۰ رج با متریال مرینوس و حاشیه و گل ابریشم خود را اثبات کرده است.

فرش خطیبی پنجاه رج همچنین درصد بسیار بالای ابریشم نسبت به خطیبی های سی رج و چهل رج دارد زیرا که چله ابریشم می باشند! به عبارتی علاوه بر حاشیه و گل ابریشم میتواند در قسمت چله ابریشم ظاهر شود .

فرش خطیبی سی رج

خطیبی سی رج در قلم های بسیار زیادی بافته میشود که در اندازه های زرع و نیم خطیبی ، قالیچه خطیبی ، جفت۶متری خطیبی و .. شاهد این فرش میباشیم . عموما فرش خطیبی ۳۰ رج برای استفاده مداوم زیر پا و قسمتی از منزل مناسب میباشد که پاخوری زیادی را داراست .

قیمت فرش خطیبی

قیمت فرش خطیبی متغیر می باشد و بستگی به رج فرش دستباف و مقدار ابریشم و بازه زمانی میباشد . برای دریافت راهنمایی بیشتر بابت خرید فرش خطیبی میتوانید از طریق شماره تماس و راه های ارتباطی مجازی با فرش قبولی در ارتباط باشید .

البته در مورد خرید فرش خطیبی و قیمت خطیبی تبریز این آگاهی رو داشته باشید به دلیل استفاده زیاد از ابریشم و پرکار بودن این طرح قیمت طرح خطیبی نسبت به فرش های ساده تر یک پله گرانتر میباشد که به نظر معقول میباشد .

قیمت فرش خطیبی دستباف تماما بستگی به مقدار رج فرش می باشد و ارتباط مستقیمی با ریز فرش دارد . از آنجایی که با افزایش ریز یا همان رج فرش دستباف قیمت آن نیز افزایش میابد ، به عنوان مثال فرش خطیبی ۴۰ رج از فرش خطیبی سی رج گرانتر میباشد چون تراکم گره فرش خطیبی چهل رج به مراتب بیشتر از خطیبی سی رج میباشد و این امر باعث افزایش مستقیم قیمت میباشد .

از طرف دیگر یکی از عوامل دیگر متغیر بودن قیمت فرش دستباف خطیبی میتوان به تنوع در قلم خطیبی اشاره کرد به عنوان مثال در خطیبی چهل رج طرح های مختلف خطیبی وجود دارد که علاوه بر متفاوت بودن قیمت خطیبی سی رج و چهل رج ، در دسته بندی همان رج هم طبقه باز قیمت ها تفاوت خاص خود را دارند که این امر برای بازاریان کاملا جا افتاده میباشد .

یکی دیگر از دلیل های تفاوت قیمت خطیبی در رج های هم رده میتوان به مقدار ابریشم استفاده شده در همان فرش خطیبی اشاره کرد ، به عنوان مثال دو جفت فرش خطیبی چهل رج موجود داریم ، در خطیبی چهل رج اول فقط گل ابریشم به کار رفته و در فرش خطیبی رج ۴۰ دوم علاوه بر گل ابریشم ؛

قسمت هایی از قبیل چله و حاشیه نیز ابریشم میباشد ، بالاخص در فرش دستباف دوم در مثال یاد شده مقدار ابریشم بیشتری به کار گرفته شده و این امر باعث افزایش قیمت فرش خطیبی میشود .

مطمئنا عوامل دیگری برای متغیر بودن قیمت فرش خطیبی میتوان اشاره کرد ولی با این وجود دلایل اصلی تاثیر گذار در تعین قیمت فرش خطیبی به صورت خلاصه به حضورتان گفته شد .

قیمت فرش خطیبی سی رج

خریداران به ۲ دلیل فرش خطیبی سی رج را ترجیح میدهند ، اولا سی رج طرح خطیبی ضخامت بیشتری نسبت به رج های دیگر دارد و به همین خاطر افرادی که دوست دارند فرشهایشان زیر پا دوام مناسب تری داشته باشند به سمت خطیبی ۳۰ رج کشیده می شوند ؛ دومین دلیل قیمت خیبی سی رج میباشد که نسبت به قیمت طرح خطیبی در رج های بالاتر بسیار مناسب تر و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه میباشد .

چنانچه میتوان گفت قیمت خطیبی ۳۰ رج حدودا نصف قیمت طرح خطیبی چهل رج میباشد ، به خاطر همین دلیل مصرف کنندگان علاقه دارند با پرداخت هزینه نسبتا کمتر صاحب طرح خطیبی شوند .