در حال نمایش 2 نتیجه

فرش دستباف قبا تبریز

دنبال فرش ارزان قیمت هستید؟ ولی دوست دارید دستبافت باشد؟ قصد دارید ارزان ولی با کیفیت باشد ؟ فروشگاه فرش باما به شما فرش دستبافت طرح قبا را پیشنهاد میکند ، طرحی با قیمت مناسب ولی دست بافت با کیفیت درجه یک ؛ طرح قبا یکی از طرح های سنتی تبریز میباشد که تاریخچه ی بسیار خوبی داشته و چندین دهه میباشد که در آذربایجان شرقی در چند شهرستان بافته و عرضه میشود.
طرح یاد شده ترنج (گل بزرگ وسط) با شکل و شمایلی لوزی دارد و لچکهای این فرش ها میتوان شکل هندسی مثلث را نسبت داد که با خطوط منظم و صاف کشیده شده است. متن این فرش پر از شاخه و برگ و گل است.

در رابطه با این فرش تبریز دوست داریم برای شما خریداران فرش دستباف توضیح دهیم که نقشه و طرح قبا در چه اندازه و چه رنگهایی بافته میشود! اصلا طرح قبا چند رج میباشد و آیا کیفیت مصالح هر فرش قبایی با همدیگر یکی میباشد ؟! پس حتما تا آخر این نوشته با دقت مطالعه نمایید تا اگر قصد خرید فرش دستباف طرح قبا را دارید اطلاعات کاملتر و جامعتری به همراه خود داشته باشید.

فرش طرح قبا آذرشهر

طرح قبا یکی دیگر از طرح هایی که بدون ابریشم بافته می شود و در عوض تمام مصالح این فرش از پشم نساجی درجه یک استفاده میشود! این فرش دست باف عموما در شهرستان های آذرشهر ، عجبشیر ، بناب ، مراغه و … بافته میشود. البته باید یادآور شویم این طرح نیز عموما یک قلم دارد و امروزه بدون تغییر در بطن نقشه این طرح بافته و عرضه میشود .

پس میتوان گفت فرش دستباف طرح قبای آذرشهر با فرش قبای عجب شیر و … از لحاظ طرحی و نقشهای تفاوتی ندارد ، می توان گفت تفاوت هایی که در این طرح به چشم میخورد عموما در کیفیت مصالح استفاده شده برای بافت بوده و اختلافی کم در رنگ آمیزی این فرش که در ادامه بیشتر توضیح داده میشود .

رج بافت و اندازه طرح قبا تبریز

طرح قبا برعکس تعدادی از طرح های دیگر دستباف تبریز فقط در یک رده بندی رج عرضه میشود ، در رج ۲۵ شمار و با ضخامتی نسبتا بیشتر از طرح هایی که رج بیشتر و ابریشم داشته باشند. طرح قبا ۳ متری و ۱.۵ متری نیز بافته میشود و گاها کناره این طرح نیز در بازار فرش تبریز به چشم میخورد که این فرش نیز در اندازه فرش قبا 6 متری و 9 متری مجددا عرضه مستقیمی دارد. طرح قبا دایره و گرد ؛ بیضی و رو میزی ندارد و تا به حال به چشم نخورده است .

قیمت فرش دستباف نقشه قبا

قیمت فرش طرح قبا همانطور که در اول این نوشته گفته شد یکی از فرش های دستباف ارزان تبریز میباشد که البته ارزان به منزله قیمت چند میلیونی نیست! بلکه ارزان قیمت نسبت به طرح های موجود در سی رج و دیگر تراکم بافت میباشد. اکثرا طرح قبا هم قیمت با فرش دستباف طرح کرمان قلم بوده و ویژگی های یکسانی دارد.

برای کسب اطلاع دقیق از قیمت فرش قبا میتوانید از طریق شماره های موجود از طریق سایت اقدام نمایید یا از طریق راه های ارتباطی مجازی پیام بفرستید.

رنگ های طرح قبا

طرح قبا را با رنگ های حاشیه ای عنابی و مسی در بازار میشناسند و اکثرا نیز با همین رنگ عرضه میشود! البته امکان پذیر میباشد که رنگ لچک فرش قبا تغییر کند که بستگی به شهرستان های مختلف دارد که بالاتر توضیح داده شده است.همچنین رنگ های لچک خاکی ، قرمز ، عنابی ، زرد و … بافته میشود که اگر بخواهیم بیشترین را برایتان بازگو کنیم رنگ لچک عنابی از بقیه رنگ ها بیشتر بافته می شود. رنگ متن این فرش که گل های کوچک دارد با رنگ سبز و قرمز و عنابی اکثرا جلوه میکند .