عمومی

اگر فرشم خیس شد چیکار کنم

بهترین راهکار خشک کردن فرش خیس چیست؟ اگر به فرش شما هم مایعات ریخته شد هرچه سریع تر اقدامات گفته شده را اجرا کنید تا به فرشتان آسیبی وارد نشود. خشک نکردن قسمت های خیس شده می تواند سبب پوسیدگی فرش و بهم خوردن رنگ آمیزی فرش شود. اگر در همان لحظه حضورتان فرش خیس شود فرش را به روی یک ظرف یا رو فرشی برگردانید یا حد الامکان ظرفی زیر فرش قرار دهید. این کار از نفوز مایعات به ریشه فرش جلوگیری میکند. اگر هم از اندازه چند وجب بیشتر فرشتان خیس شده باشد حتما آن را به بیرون از خانه انتقال دهید.

جمع کردن آب از روی فرش

در اولین اقدام با یک قاشق غذا خوری آب یا چایی را از روی فرش جمع کنید. اگر هم اندازه خیس شده زیاد باشد در بیرون از خانه می توانید با استفاده از یک برف روب این کار را انجام دهید. مطمنا در روی فرش مایع ریخته شده دیده نمی شود؛ پس بهتر است قاشق را با فشار بر روی فرش بکشید. حرکت دست و قاشقتان باید به سمت خواب فرش باشد تا مایعات روی قاشق جمع شوند. این مایعات را به یک ظرف انتقال دهید و احتیاط کنید تا مجددا همان ظرف دوباره به اشتباه روی فرش نریزد.

خشک کردن فرش

بعد از جمع کردن آب یا مایعات ریخته شده به فرشتان اینک وقت خشک کردن فرش است. به وسیله یک دستمال یا یک حوله می توانید در تسریع خشک شدن فرش کمک کنید. با دستمال در جهت خواب فرش مجددا بکشید. سعی کنید با مرطوب شدن دستمال آن را عوض کنید. بعد از آن که تمام خیسی فرش را جمع کردید می توانید با استفاده از سشوار قسمت مرطوب را خشک تر کنید. اگر هم در بیرون از منزل این کار را می کنید می توانید فرش را از روی یک طناب یا یک قسمتی که به زمین برخورد نکند آویزان کنید. هر چند ساعت فرش را چک کنید تا خشک شود و بیش از آن زیر نور آفتاب نباشد.

همچنین بخوانید: مهمترین دلایل خراب شدن فرش دستباف

نتیجه گیری

لازم است بدانید که با خیس شدن، فرش دستباف شما را خراب نمی کند؛ بلکه خیس ماندن فرش است که به فرش آسیب میزند. اگر هم مدت زیادی است که فرشتان خیس است حتما به افراد متخصص در این زمینه واگذار کنید. این افراد با استفاده از ماشین آلات و ابزار های مخصوص فرشتان را به حالت روز اول باز میگردانند. اگر هم فرشتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.