عمومی

کارشناسی فرش دستباف در سراسر ایران

خرید یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می تواند هر انسانی در طول عمر خود انجام دهد. از جمله خرید هایی که هزینه آن سنگین تر گران قیمت تر باشد. از جمله ی این خرید ها می توان به فرش دستباف اشاره کرد که از لحاظ ارزش و قیمت بسیار قابل توجه است. فرش دستباف از دسته بندی هایی است که در طول عمر هر انسان فقط اندک باری رخ می دهد. امروزه متاسفانه به دلیل پایین آوردن قیمت هر نوع جنسی در بازار موجود است. انتخاب فرش هم مقوله ی تخصصی است که هر شخصی به راحتی نمی تواند آن را بررسی کند تا از لحاظ فنی و قیمت انتخاب معقول تری به دست آورد.

علی الخصوص فرش ها به دلیل دست بافت بودن می تواند مشکلات زیادی داشته باشند که از جمله ی آنان می توان به کیفیت مصالح ، کیفیت بافت ، ارزش فرش و.. اشاره کرد. بار ها شاهد این موضوع بوده ایم که خریداران بعد از خرید خود پشیمانی داشته اند زیرا که از لحاظ فنی نتوانسته اند فرش خریداری شده را بررسی کنند. از سوی دیگر به قیمتی فرش تهیه کرده اند که می توانستند بسیار صرفه جویی کنند یا فرشی بهتر به همان قیمت خریداری کنند.

در این جهت تیم تخصصی فروشگاه فرش دستباف تبریز فرش باما با ارائه ی مشاوره های حضوری و غیرحضوری خیال همه ی خریداران فرش دستباف را راحت می کند. ارزیابی صفر تا صد فرش دستباف از هر جنبه ای سهولت خرید را برای شما به ارمغان می آورد. در ادامه به چندین مورد بررسی شده توسط این تیم مجرب اشاره می کنیم و نحوه ی کارشناسی را توضیح می دهیم.

ارزیابی قیمت فرش دستباف

فرش های دستباف قیمت های خیلی متفاوتی از هم دیگر دارند که دلایل متفاوتی می توانند داشته باشند. از مصالح گرفته تا محل بافت و طرح و.. می تواند چندین برابر قیمت را کنترل نمایند. در بازار های فرش نیز به دلیل وجود تنوع زیاد در فرش خریداران به راحتی نمی توانند قیمت را مقایسه کنند. دوستان پشیمان زیادی بوده اند که با خرید خود مبالغ گزافی برای فرش هایی داده اند که اصلا ارزش نداشته اند.

اگر شما آگاهی داشته باشید می توانید چند ده میلیون در خرید خود صرفه جویی کنید. اگر تخصص لازم را ندارید می توانید بر عهده ی شخصی بزارید که قیمت تمام فرش ها را می تواند بررسی کند. این بررسی ها می تواند برای شما بسیار سود داشته باشد. برای مثال تا جایی میتوانید از لحاظ قیمتی خرید به صرفه ای داشته باشید که به جای خرید 2 قطعه فرش سه قطعه فرش دستباف بتوانید خرید کنید.

کارشناسی و ارزیابی کیفیت فرش

فرش ها از چند نوع مصالح به وجود می آیند که کیفیت و ارزش این مصالح مختلف هستند. اگر در فرشی از ابریشم درجه یک استفاده شود می تواند ارزش چندین برابری نسبت به کرک ضعیف داشته باشد یا بالعکس. از سوی دیگر در خود این مصالح به مانند مصالح پشم چندین درجه کیفیت در بازار وجود دارد که کارشناسان فرش باما به بررسی این موارد تشخیص می دهند که از چه نوع پشمی در فرش منتخب استفاده شده است.

همچنین بخوانید : نکات و تکنیک های خرید فرش دستباف

علاوه بر کیفیت مصالح می تواند به خیلی از موارد اشاره کرد که در کیفیت فرش بسیار تاثیر گذارند؛ به مانند کیفیت بافت فرش می توان توجه کرد. دست بافت هر بافنده ای متفاوت از یکیدیگر هستند، به مثالی که دست خط هر انسانی با همدیگر جدا است. اگر بافنده ی فرشی نتواند فرش را درست و اصولی ببافند امکان دارد ایراداتی به وجود آورد که غیر قابل درست شدن باشد.

یکی دیگر از مسئله هایی که تعداد خیلی کمی از بازاریان به آن نکته توجه میکنند کیفیت پرداخت و شور قالیشویی است که بعد از اتمام بافت هر فرش انجام می شود. اگر این مراحل آماده سازی در قالیشویی به درستی انجام نپذیرد می تواند رنگ فرش را بهم زند یا ضخامت فرش را آنقدری کم کند که برای پاخوری اصلا قابل استفاده نباشد.

از مسائل یاد شده می تواند به کوتاهی بافنده یا اشتباه سهوی اشاره کرد که با بررسی های تیم باما می توان به نکته هم اشاره کرد که آیا بافنده توانسته تمام قسمت های فرش را درست ببافند یا ناقص بافته است. در نگاهی دیگر آیا قسمت های ابریشمی به صورت صحیح به وجود آمده است یا به اشتباه از مصالح دیگر به جای آن استفاده شده است.

خیلی پارامتر هایی می توان به این موضوع اضافه کرد که می تواند هر فرش دستبافتی در آن مشکل داشته باشند. ارزیابی فرش نیز نیاز به دانستن تمامی این موارد است که نیاز به سال ها تجربه می باشد. شما نیز به راحتی می توانید این کار را به اشخاص ماهری بسپارید و با اعتماد به تخصص آنان هر فرشی که به دلتان نشسته است تهیه کنید.

مشاوره غیرحضوری و حضوری

برای فرش دستباف در دو حالت می توانیم ارزیابی و کارشناسی انجام دهیم. اگر شما در شهری هستید که دور از مرکز کارشناسان فرش دستباف قبولی هستید باید از طریق شبکه های ارتباطی مجازی کارشناسی شما صورت بگیرد. اگر با ارتباط گرفتن با مشاورین توان ارائه ی کارشناسی در محل برای شما امکان پذیر است در اسرع وقت کارشناسان ما توان ارائه ی خدمت را دارند.

نکته ی مهمی که باید بازگو شود این مورد است که برای ارزیابی فرش دستباف اگر به صورت حضوری باشد با دقت چند برابری می توان صورت پذیرد؛ ولی مشاوره های غیرحضوری مجموعه فرش باما بدون عیب و با تمام دقت صورت میگیرد و می توانید از سرتا سر جهان از این راهنمایی ها استفاده کنید.

جهت ارتباط و دریافت مشاوره های حضوری و غیر حضوری می توانید از بخش پشتیبانی آنلاین یا از طریق ارتباط با شماره های موجود در سایت اقدام فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.